? ??????????????Pink And Blue Abstract? ????? ?? ???Rating: 4.5 (4 Ratings)??0 Grabs Today. 2398 Total Gra
bs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Friends Are Flowers? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??0 Grabs Today. 290 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ??????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, December 14, 2009

aku terjatuh

kala jam ini aku masih tidak boleh tido
mungkin akibat kesan terjatuh semalam..
bahagian disekeliling pinggang amat sakit termasuk di bahagian pingggul..
aku nak cerita serba sedikit pengalaman aku ini..
semalam lepas balik dari pejabat aku sinngah di foodct..
tempat yang aku selalu makan bila terasa perut ku berbunyi..
lepas makan makanan tak kesukaanku..nasi ayam aku pun pun pulang
tapi pada saat itu hatiku turut berdebar macam ada perkara yang akan berlaku..
aku berjalan dan terus berjalan..
sampai pada satu tempat tiba2 aku terus terduduk."babbbb.."
jatuh macam buah durian gugur..(durian juga buah kegemaranku..)
pada masa tu aku aku tak tahu ape yang aku pikirkan..
sakitnya Allah saja yang tahu..
bukan aku malu..tapi sakit yang aku rase ..entah sukar untuk diluahkan..
agak lama juga aku duduk..duduk untuk menahan dan melawan kesakitan itu.
aku pikir aku mesti kuat untuk bangun ..aku cuba bangun sambil ditolong oleh kak lin
kasut aku tercampak jauh..
ada sorang lelaki tolong mengambil kasut aku..
terima kasih lelaki itu..aku terus melangkah untuk pergi ke kereta..boleh ker aku drive ni..
aku cuba dan akhirnya sampai juga dirumah..alhamdulillah..

inilah yang berlaku pada ari ni..dan ianya menjadi pengajaran untuk aku supaya lebih berhati- hati
ape yang dapat aku pelajari dari kejadian seperti di atas,
1) sila jalan berhati2..dan kalau rasa tak sedap hati seperti rase nak terjatuh berehat dulu
2) perasaan sakit itu lebih sakit daripada perasaan malu..jadi masa tu kalau orang kata aku tak malu ker terjatuh aku memang tak malu..sakit maaa..
3) terima kasih kepada kawan2 yang membantu termasuk kawan2 yang call tanya aku ok ke tidak...termasuk lelaki itu terima kasih kerana hulurkan kasut..
4) aku bersyukur sebab tiada kesan yang yang lain seperti luka dan sebagainya..cuma bengkak yang aku rasai..tapi urut itu penting..


kawan2 aku tahu ramai diluar sana mempunyai pengalaman seperti ini..jadi mungkin kita boleh berkongsi bersama..

6 pot pet:

ai@reel said...

banyakkan bersabar,sudah pergi klinik?bagaimana keadaan sekarang?harap2 sudah pulih...erm....xpelah ambil cuti rehat sehari dua.

insyallah harap2 tiada yang serius...

berhati-hati lain kali dan take care

Farhana said...

Hoho.. Ku slalu gak jatuh mencium tanah ni.. Sbb kaki kiriku tarak kuat.. So selalu juge laa ku jatuh ni.. Dlam sebulan mau jugak 5, 6 kali.. Siap ngan stock kaki terseliuh lagi.. Adesss.. Nk wat camane.. Mgkn kene kuruskan badan kot daku ni. Huhu..

~ kamu cpat sembuh ye..

GhOsToNe said...

sbar2!!!

tuhan mguji mu!

hans said...

hahaha
betul2 tapi masa tu mesti tak rasa benda malang nak datang
malang kan xberbau

anis_awatif said...

:) sabar ya ezie. Nanti balik kampung suruh mak bawa gi mengurut.

teruterubuzu said...

aireel..
klinik..erm tak p pun..keadaan alhamudulillah..

hana..5,6 kali..banyak jugak tu..sakitnya tu Allah saje yang tahu kan bila kita terjatuh..:(

ghostone..yaa Allah Menguji sy..

hans..malang meng tidak berbau..jadi aper yang berbau ek..?

anis awatif..yaa..tak sabar nak suruh mak sy urut.

Blog Widget by LinkWithin